پنج حالت صحیح شیر دادن به نوزاد با شیشه شیر

یافتن بهترین موقعیت ها برای شیر دادن به کودکان به کمک بطری شیر:
1- اولین موقعیت این است که روی صندلی بنشینید و کودک را در آغوش بگیرید به طوری که سرکودک روی سینه شما و پاهایش دراز روی شکم شما باشد. سپس بطری شیر را داخل دست های او قرار دهید یا این که خودتان بطری را نگه دارید تا او شیر خود را میل کند. البته در این حالت شما با چشم هایتان کاملا به کودک مسلط هستید و او را زیر نظر می گیرید که مبادا در حین نوشیدن شیر مشکلی برایش ایجاد شود!
2- در موقعیت دوم کودک را روی بازوی خود به حالت نیمه نشسته قرار دهید و بطری را داخل دهانش بگذارید تا شیر را نوش جان کند. توجه کنید که هرگز نباید به کودک خود در حالت دراز کش یا خوابیده شیر دهید زیرا بسیار خطرناک است و ممکن است شیر به داخل بینی یا گوش میانی او وارد شود و حالت خفگی یا عفونت ایجاد کند.
3- در موقعیت سوم شما باید بطری را کج یا شیب دار بگیرید تا هوای آن وارد بدن کودک نشود و ایجاد گازهای دردناک نکند.
4- اگر کودک شما از رفلاکس و گاز معده رنج می برد بهترین موقعیت برای شیر دادن به کودک این است که او را در آغوش خودتان به حالت نشسته قرار دهید و سر او را روی بازویتان گذاشته و بطری شیر را به شکل شیب دار به او بدهید.
5- اگر خیلی خسته هستید و توان در آغوش گرفتن کودک را ندارید کودک را نیمه نشسته روی زمین یا تخت قرار دهید و پشت او یک بالش بلند قرار دهید اما بطری شیر را خودتان نگه دارید و به او شیر دهید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *